Klager

Klagevejledning og gode råd

Her er en række punkter, som kan være gode at have i tankerne – eller overveje i forbindelse med klagesager:

  • Vis hensyn og vær positiv, hvis alle efterlever dette, så bliver det et rart sted at bo
  • Husk at du bor tæt på dine naboer, og I alle er forskellige med egne vaner og rutiner
  • Kan problemet måske klares med en samtale?
     
  • Er der noget, som du selv kan gøre for at klare problemerne?
  • Er andre generet af de samme problemer? Hvis ja, så snak med dem og evt. opfordre dem til at skrive en klage
  • En klagesag kan tage lang tid, og problemerne er måske ikke løst efter første klage
     
  • Hvis problemerne fortsætter – så skriv en ny klage
  • Henvender en nabo sig til dig omkring noget, som generer ham eller hende, så lyt til det og se, om I sammen kan
    finde en løsning på problemet

     

Når vi modtager en klage, vil vi sende et brev til beboeren, som der klages over.
Den som klager vil modtage en skriftlig bekræftelse på, at vi har modtaget klagen.
Kun skriftlige klager vil blive behandlet. Det er en god idé at skrive en klage selv - fremfor at underskrive en klage, som din nabo opfordrer dig til at skrive under på.

Den som klager, er anonym overfor den, som der klages over – administrationen skal dog vide, hvem der klager. Hvis sagen
er nødt til at fortsætte i Beboerklagenævnet eller Boligretten, kan man ikke længere være anonym, idet de skriftlige klager
vil blive brugt som bevis i sagen, ligesom man evt. skal vidne i sagen.

Hvis du ønsker at klage, kan du benytte klageskema, som kan downloades her: Klageblanket